8
Assalamualaikum para pembaca saya yang budiman.

Anda hamil? Atau mungkin yang membaca entry ini adalah suami yang isterinya hamil? Tahniah kerana anda bakal membaca entry saya ini yang akan memberi manfaat yang sangat banyak buat anda, isteri dan bayi anda :-).

Sebenarnya ramai ibu yang tak tahu kepentingan nutrisi ketika hamil ni. Apatah lagi pentingnya nutrisi sejak SEBELUM disahkan hamil lagi. Selalu terjadi, ibu yang dah disahkan hamil baru nak ambil Folic Acid setelah doktor atau klinik membekalkannya ketika anda lakukan pengesahan kehamilan dengan doktor. Sedangkan Folic Acid itu diperlukan sejak sebelum hamil lagi. Dan janin yang terbentuk itu dah pun membentuk organ-organ penting pada awal pembentukannya seperti otak dan jantung. Sekiranya anda lewat tahu kehamilan anda, lagi lewat la anda dapat ambil folic acid kalau dah mengandung baru nak ambil :-D.

Sebab itu, kita amat galakkan bakal ibu untuk menjaga diet dan mengamalkan makanan seimbang yang penting untuk pembentukan janin yang sempurna. Bila dah berkahwin, terus lah jaga-jaga skit pemakanan ye. Dan mengenai folic acid, sila lah amalkan sejak sebelum berkahwin lagi. Folic acid perlu diambil sekurang-kurangnya 3 bulan sebelum hamil tau. Kepentingan dan manfaatnya sangat banyak.

Kepentingan Vitamin Pre-Natal




Nasihat daripada Dr. Hamid Arshat - Pakar Sakit Puan yang tidak asing lagi

Nasihat daripada Dr. Zubaidi - Pengamal perubatan melalui pemakanan sihat
 

Besar juga kemungkinan yang makanan diet seharian bakal ibu pun tak akan cukup menampung keperluan vitaminnya itu. Apatah lagi apabila dah berbadan dua. Jadi di sini lah peranan supplemen atau makanan tambahan. Supplemen ini berfungsi untuk menampung keperluan vitamin ibu agar tak berlaku kelompangan nutrisi yang boleh menyebabkan pembentukan janin yang tidak sempurna, tidak berkembang dengan baik, atau sebagainya.

Pengambilan supplemen Prenatal amat penting untuk kesihatan ibu dan tumbesaran sempurna bayi dalam kandungan. Semasa hamil, badan memerlukan nutrisi tambahan yang lebih dari biasa. Namun, Ibu perlu memastikan vitamin yang diambil adalah semulajadi, selamat dan berkesan.

Untuk kepentingan ibu dan bayi di dalam kandungan, saya nasihatkan lebih baik makan supplemen daripada tak makan. Doktor-doktor dan doktor pakar pun akan menasihatkan supaya ibu yang sedang hamil mengambil vitamin-vitamin yang penting seperti ini. Sebab kita takkan mampu dapat cukupkan nutrisi kita melalui pemakanan semata-mata. Lebih-lebih lagi pada awal usia kehamilan yang ibu akan mengalami loya dan morning sickness menyebabkan makan tak terjaga, makan tak selera, makan sikit je dan sebagainya. Walaupun loya dan morning sickness itu tidak akan memudaratkan janin, (malah memang bagus untuk kandungan), tapi badan ibu juga yang tidak cukup nutrisi kerana tidak cukup makan, tidak bertenaga dan tidak cukup vitamin bila makan pun tak cukup. Kasihan bayi yang perlukan nutrisi-nutrisi penting sewaktu awal-awal pembentukannya.

Pengambilan supplemen yang tepat akan mengurangkan risiko kecacatan bayi ketika hamil, mengelakkan kelahiran pra-matang dan kekurangan zat / berat badan ketika bayi dilahirkan. Ia juga menyokong perkembangan otak , mata dan jantung bayi.

Bagi si ibu pula, supplemen yang betul dapat memberi tenaga, mengurangkan loya, dan mengurangkan gejala akibat kekurangan nutrisi dalam badan ibu seperti kejang kaki, sembelit dan buasir, tekanan darah tinggi, kurang darah, HB rendah, kencing manis ketika hamil, dan imun tubuh rendah. Nutrisi yang lengkap juga dapat mengelakkan komplikasi kesihatan ketika dan selepas melahirkan.


Set Kehamilan Shaklee Yang Lengkap dan Manfaatnya Untuk Ibu Hamil

1) Energizing Soy Protein atau ESP
- Memberi tenaga kepada ibu
- Bantu kurangkan risiko DIABETES dan TEKANAN DARAH TINGGI
- Mengandungi Asid Amino yang membantu blok binaan dalam perkembangan pesat sel bayi anda

2) Vitalea with Iron
- Multivitamin lengkap dengan zat besi untuk keperluan tubuh
- Membantu kekalkan HB tahap normal
- Membantu tumbesaran bayi

3) B-Complex with Folic Acid
- Untuk pembentukan tiub neural bayi anda yang membentuk tulang belakang dan otak. Kekurangan Acid Folik boleh menyebabkan kecacatan tiub neural.
- Mengurangkan tekanan (stress) ibu & mabuk dan loya.

4) Vitamin C
- Tingkatkan sistem imun
- Membantu pembentukan tisu otot dan tulang bayi.
- Bantu kurangkan risiko bayi pra-matang.

5) Ostematrix
- Kekurangan kalsium boleh menyebabkan tulang anda rapuh
- Untuk elakkan kejang kaki dan sakit pinggang ketika hamil
- Membantu hasilkan tulang, jantung dan otot yang kuat.

6) OmegaGuard fish oil
- Mengurangkan alergik kepada bayi selepas lahir.
- Untuk perkembangan mata dan otak bayi.
- Mengurangkan risiko bayi pra-matang.


Testimoni Pengguna Set Hamil Shaklee 









Menarik kan?

Bagi anda ibu-ibu hamil atau suami-suami yang isterinya sedang hamil, laburkanlah wang untuk kesihatan ibu dan bayi yang bakal dilahirkan. Pasti ia amat berbaloi untuk diri sendiri dan masa hadapan. 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Set Hamil Shaklee yang lengkap ini, anda boleh lah menghubungi saya terus secara Whatsapp di 012-6753078. Setiap pembelian akan turut disertakan dengan bimbingan pemakanan serta aturan cara pengambilan setiap supplemen seperti yang dicadangkan oleh ahli nutrisi. 

Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam:

Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.

Mengapa saya?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda agar lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran

Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Petaling Jaya, Kg. Pasir, Taman Dato Harun, Taman Sri Manja, Jalan Klang Lama, Setapak dan Bandar Baru Bangi. Pos juga boleh diatur ke seluruh negara menggunakan khidmat Poslaju, GDex ataupun Citylink.

Pembayaran

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank atau CIMB.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya Nak Beli Set Hamil Shaklee !!

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda.

Ingin dapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga istimewa?
Ingin mendapatkan tips ekslusif yang percuma?
Ingin menjana side income 2-5 angka setiap bulan hanya dari rumah?
 
Boleh hubungi,

Wan Syahida

SID 1143254

012-6753078

Rakan Konsultasi Shaklee Anda

www.syahidashukri.com



Post a Comment

  1. teringin juga nak lihat isteri hamil lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga dimurahkan rezeki InsyaAllah ๐Ÿ˜Š

      Delete
  2. penting nutrisi lengkap semasa mengandung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar dan saintis kata penting ๐Ÿ˜„

      Delete
  3. nice sharing. boleh guna tuk rujukkan masa akan datang ;)

    ReplyDelete
  4. ibu sihat bayi cemerlang... da mcm slogan laa pulak ;-)

    ReplyDelete

 
Top