2
Assalamualaikum semua.

Tahukah anda perkara-perkara yang mempengaruhi tahap kecerdikan seseorang? 

Semuanya bermula daripada perkembangan otaknya semenjak di dalam rahim ibunya lagi. Dalam pembentukan awal DNA bayi, bayi akan mencetak DNA yang dia dapat daripada DNA kedua-dua ibu dan ayahnya. 

Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa genetik kepandaian bayi dicetak daripada gene ibunya tau. 

 

Kalau anda pernah belajar biologi dan genetik, anda akan ingat fakta bahawa DNA ibu membawa gene XX manakala DNA ayah membawa gene XY. Ciri-ciri kepandaian besar kemungkinan dibawa dalam gene X. Disebabkan si ibu membawa dua X, maka ibu la yang banyak menurunkan dan menentukan ciri-ciri kepandaian kepada bayinya. Ini berdasarkan pemahaman saya dalam keratan akhbar di atas la :-)

Jadi selain daripada genetik, apa lagi yang boleh mempengaruhi kecerdikan bayi?

Tentunya perkembangan otak bayi itu semenjak dia dibentuk di dalam rahim ibu sehinggalah selepas dilahirkan dan sepanjang tumbesarannya apabila otaknya berkembang.

Bermula daripada pembentukan otaknya, janin akan mengambil khasiat DHA daripada ibunya yang penting untuk tumbesaran otak dan matanya. Ini kerana otak dan mata merupakan organ yang paling banyak mengandungi DHA. Jadi sebab tu penting untuk ibu banyakkan mengambil makanan bersumberkan Omega-3 untuk membantu pembentukan sempurna otak dan mata anaknya.

Kajian Pakar Otak Tentang Kecerdikan Bayi

John Medina adalah seorang Molecular Biologist & Research Consultant yang banyak mengkaji tentang perkembangan otak bayi dan bagaimana genetik mempengaruhinya dari dalam kandungan ibunya lagi.

Dia merupakan penulis kepada buku yang laris terjual iaitu : "Brain Rules for Baby". 

 

Menurutnya, neuron bayi amat memerlukan Omega-3. Hanya terdapat 2 jenis supplemen yang mempunyai data lengkap yang membuktikan ia mempengaruhi perkembangan otak bayi di dalam uterus ibu lagi. Iaitu Folic Acid sewaktu persenyawaan berlaku dan juga Asid Lemak Omega-3. Dua-dua ni je yang boleh mempengaruhi otak bayi.

Sebab itu lah, pakar O&G menasihatkan supaya ibu hamil mengambil Neurogain ataupun supplimen Minyak Ikan Omega-3. 

Jom Kita Kenali OmegaGuard Shaklee - supplemen minyak ikan yang terbaik di dunia.

Omega Guard Shaklee atau Omega-3 ialah minyak ikan yang mengandungi asid lemak 3. Ia mengandungi DHA, EPA, ALA dan banyak lagi asid lemak omega-3 semulajadi. Omega tidak dapat dihasilkan oleh badan, oleh itu pengambilan omega dalam diet harian sangat perlu bagi ibu hamil. Satu sajian Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA. 

 

Apakah Kebaikan OmegaGuard Shaklee Untuk Ibu Hamil dan Janin?

1) Membantu tumbesaran dan perkembangan otak dan memori janin 

2) DHA yang terkandung dalam Omega Guard Shaklee, merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina janin

 

Jadi sebab itu, ia penting untuk pembangunan penglihatan dan kognitif bayi

 

3) Untuk mengurangkan risiko alergi kepada bayi baru lahir seperti eczema

 

4) Antibodi bayi juga dapat ditingkatkan selepas lahir apabila ibu mengamalkan OmegaGuard dan menyusukan bayi

 

5) Mencegah kelahiran pra-matang bayi dan meningkatkan berat kelahiran bayi

 


6) Bagi ibu pula, ia membantu mengawal tahap kolesterol dan tekanan darah tinggi dalam badan ibu

 

7) Sekaligus menyokong kesihatan jantung ibu ketika hamil :-)

 

8) Mengurangkan risiko pre-eklampsia

9) Omega Guard juga membantu ibu mengawal berat badan berlebihan secara semulajadi

 

10) Ibu yang mengamalkan omega juga akan mendapati sistem imun tubuh bertambah baik, dan ibu-ibu ini jarang dijangkiti penyakit, demam dan selsema

11) Mengurungkan risiko kemurungan ibu selepas bersalin


Supplemen Fish Oil Ni Banyak Sangat Kat Pasaran. Kenapa Saya Kena Pilih OmegaGuard Shaklee Ni?

OmegaGuard Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietri 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega-3 yang PALING TULEN dan PALING SEMULAJADI sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlirinated biphenyl - bahan kimia industri yang sangat toksid). 

Selain itu, memang benar ada beratus-ratus jenis supplemen Omega-3 DHA dan EPA boleh ditemui di internet dan farmasi. Walau bagaimanapun, mengambil produk yang entah mana usulnya merisikokan diri anda.

Terdapat dua jenis makanan tambahan minyak ikan:

1) Supplemen diperbuat daripada badan ikan adalah selamat

2) Supplemen diperbuat daripada hati ikan, seperti minyak hati ikan kod, tidak selamat.

Kebanyakan minyak ikan yang dijual di farmasi dan internet mempunyai label "cod liver oil". Hati ikan kod ini mempunyai paras bentuk retinol Vitamin A yang amat tinggi. Jumlah besar retinol boleh membahayakan otak anak kecil dan bayi dalam kandungan anda.

Kalau Saya Masakkan Ikan Hari-hari Pula?

Mungkin juga anda memberikan anak anda makanan yang kaya dengan Omega-3 dan DHA dan nutrien lain seperti ikan tuna, salmon, makarel dan organ dalaman seperti hati. Namun berselerakah kita untuk makan ikan setiap hari? Bukan saja anak-anak tidak suka dengan makanan jenis ini, malah makanan begini turut mengundang risiko kesihatan.

Menurut Pertubuhan Jantung Amerika, sesetengah ikan mengandungi jumlah merkuri dan plumbum yang berbahaya. Bahkan pencemaran ini boleh menjejaskan perkembangan otak dan neurologi pada kanak-kanak dan perkembangan janin dalam rahim ibu.


Perbandingan Fish Oil Mengikut Jenama Terkenal

 

 

Banyaknya kebaikan dan manfaat minyak ikan Omega-3 ni kepada ibu hamil dan bayi! 

Sejujurnya saya rasa rugi sebab tak amalkan supplemen ni semasa mengandungkan kedua-dua anak saya. Sekarang ni dah rasa ralat :-D. 

Jadi kalau anda sedang hamil, jangan la jadi macam saya.. rugi sebab masa yang lalu tak dapat diulang lagi dah :-D. Nasihat saya jangan la lepaskan peluang untuk dapatkan manfaat hebat OmegaGuard ni k! Sebab manfaatnya terlalu banyak. Dan ia terbukti dapat membantu anda lahirkan anak yang lebih bijak tau. 


Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam:

Selamat

Semulajadi

Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.

Mengapa saya?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda agar lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran

Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Petaling Jaya, Kg. Pasir, Taman Dato Harun, Taman Sri Manja, Jalan Klang Lama, Setapak dan Bandar Baru Bangi. Pos juga boleh diatur ke seluruh negara menggunakan khidmat Poslaju, GDex ataupun Citylink.

Pembayaran

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank atau CIMB.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Saya Nak Beli OmegaGuard !!

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda.

Ingin dapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga istimewa?

Ingin mendapatkan tips ekslusif yang percuma?

Ingin menjana side income 2-5 angka setiap bulan hanya dari rumah?

Boleh hubungi,

Wan Syahida

SID 1143254

012-6753078

Rakan Konsultasi Shaklee Anda

www.syahidashukri.com


 


Post a Comment

 
Top