0
Assalamualaikum semua.

Nak tanya, bila tiap kali kita demam, selsema, ataupun dijangkiti virus seperti denggi, HFMD, chicken pox, H1N1, zika, Rotavirus, atau lain-lain, tahukah anda apa yang menyembuhnya? Ya benar Allah menyembuhnya la kan. Tapi camne nak sembuh tu? Padahal ubat untuk virus-virus ni tak ada.

Yup sistem imun kita sendiri la yang mesti lawan virus tu dengan sendirinya dan seterusnya membantu kita untuk sembuh. Mampu atau tak mampu badan kita hapuskan virus tu, bergantung kepada kuat atau tak kuatnya sistem imun kita.

 
Kanser bukan la virus. Ia tak berjangkit. Tapi sistem imun badan juga yang berperanan melawannya.

Virus ni wujud sejak sekian lama lagi. Untuk membasmi virus, imunisasi diciptakan supaya kita dapat mengelak daripada virus itu dijangkiti dan lama-kelamaan virus tu pun kita dah tak pernah dengar lagi kewujudannya bila semua orang diwajibkan untuk mengambil suntikan imunisasi. Itu dipanggil 'herd immunity'. 

Immunity ni pun akan disuntik ke dalam badan supaya badan kita 'recognize' virus tu dan belajar untuk mencipta antibodi terhadap virus tersebut. Pokok pangkalnya adalah badan kita sendiri, bukannya ubat.

So bila kita terjangkit apa-apa jenis virus, kita mesti kuatkan sistem imun kita tau. So salah satu caranya adalah melalui suntikan imunisasi. Tapi takkan semua jenis virus pun kita nak suntik & lagipun memang takde suntikan imunisasi pun untuk semua virus macam yang saya cakap tadi. Virus zika, H1N1, denggi, dan macam-macam lagi... Dan bila dijangkiti, kita selalu tak tahu camne caranya nak lawan penyakit tu.

NUTRIFERON

Memperkenalkan Nutriferon, satu-satunya makanan tambahan yang dicipta dan diformulasikan oleh seorang doktor pakar immunologi tau. 

Apa yang paling menarik, doktor pakar immunologi ni yang bernama Dr. Yasuhiko Kojima ni, dia berjaya menemui interferon semulajadi daripada tumbuh-tumbuhan dan herba je.

 

Benda alah apa pulak interferon tu?

Hehehe. Interferon ni agen yang Allah ciptakan dalam badan kita. Yang bertugas untuk activatekan sel-sel dalam badan kita supaya tingkatkan pertahanan badan cepattt! Sebab dia dah perasan ada penceroboh! 

Ha gitu. Bayangkan eh.. kalau interferon ni tidur je. Lembik je. Bila ada penceroboh datang, sape nak bagitau kat orang kampung supaya kuatkan pertahanan? Orang kampung duk buat aktiviti harian macam biasa je. Buat rilek je, wat dek je. Tak tau pun ada penceroboh. Tak dengar apa-apa. Akibatnya, penceroboh boleh mengendap dalam sistem badan dan terus tawan satu kampung! Semuanya sebab interferon tengah tido dan tak jaga depan-depan. So, habis la satu kampung kena tawan... dalam hal ni, badan dah dijangkiti virus dan dah jatuh sakit la.

Ha itu la bayangannya.. Betapa pentingnya tugas interferon ni k. Sebab tu, Dr. Yasuhiko ni dia buat test. Dia kaji. Bukan berapa bulan atau berapa tahun dia buat kajian. Tapi selama 40 tahun dia kaji tau. Dia buat kajian ke atas lebih 200 jenis tumbuh-tumbuhan, herba dan sebatian, dan dia berjaya pilih 4 jenis je yang mampu menggalakkan interferon semulajadi dalam tubuh badan kita ni. Fuh u mampu? Heheh.

Actually it is so amazing. A lifetime research. For 40 years! And dia formulasikan 4 herba tu menjadi Nutriferon - only one of a kind sebab ia dah dipatenkan dan hanya Shaklee je yang ada hak ke atas formulasi hebat ni.

So mari kita kenali Nutriferon ni...

Apa Itu Nutriferon?

Nutriferon adalah supplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh atau immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif dan telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Apakah Kandungan Nutriferon?

1) Biji Labu
- Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh dan menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser

2) Biji Plantago Asiatica
- Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun

3) Honeysuckle Jepun
- Menentang penceroboh virus dan kuman

4) Bunga Safflower 
- Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman
 

 

Siapa Yang Perlukan Nutriferon?

Sesiapa sahaja yang selalu demam atau mempunyai sistem imun yang lemah dan sedang menghidapi sebarang jenis penyakit yang berkaitan dengan imuniti atau antibodi seperti flu, demam, viral infection, kanser, asma atau eczema. 

Tetapi harus diingat ye bahawa produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau menyembuh sebarang jenis penyakit. Ajal maut itu di tangan Tuhan. Kita sebagai manusia hanya berikhtiar melalui penemuan pakar immunologi ini.

Bagaimana Ia Bertindak?

Nutriferon bergerak dalam dua cara:
1) Segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti
2) Menggerakkan pasukan 'cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

 
 



Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam:

Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.

Mengapa saya?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda agar lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran

Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Petaling Jaya, Kg. Pasir, Taman Dato Harun, Taman Sri Manja, Jalan Klang Lama, Setapak dan Bandar Baru Bangi. Pos juga boleh diatur ke seluruh negara menggunakan khidmat Poslaju, GDex ataupun Citylink.

Pembayaran

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank atau CIMB.


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya Nak Beli Nutriferon !!

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda.

Ingin dapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga istimewa?

Ingin mendapatkan tips ekslusif yang percuma?

Ingin menjana side income 2-5 angka setiap bulan hanya dari rumah?
 
Boleh hubungi,

Wan Syahida



Rakan Konsultasi Shaklee Anda

www.syahidashukri.com

Post a Comment

 
Top