0
Assalamualaikum semua pembaca saya yang sangat saya hargai. Salam Jumaat dan semoga anda semua dilimpahi dengan rahmat Allah selalu.

 

Sempena promosi Energizing Soy Protein Shaklee atau ESP Shaklee yang sedang berlangsung bulan September 2016 ni, saya nak share dengan anda segala Kelebihan dan Keistimewaan ESP ni dari huruf A sampai la Z!! Bermakna segala tok nenek khasiatnya dan kenapa ia best sangat lah! Macam orang meroyan aje those yang meminati ESP ni. Serius semua peminat ESP rasa sangat seronok dengan promosi bulan ni. Heheh.

Kelebihan & Keistimewaan ESP yang Anda Belum Tahu:

A) ESP adalah diiktiraf di seluruh dunia. Ini disebabkan ia telah diuji secara klinikal & berkualiti protein yang tinggi serta diperbuat daripada tumbuhan yang ditanam secara organik.

 

B) Kelebihan ESP berbanding produk soya yang lain adalah, ia dihasilkan daripada kacang non-GMO  (non genetically modified organism) iaitu kacang yang tidak diubahsuai secara genetik yang diproses pada kadar suhu rendah serta menggunakan persijilan Identity Preserved Programme (IPP) bagi memastikan kacang soya bebas daripada perubahan genetik daripada benih sehinggalah pengeluarannya.

C) Tahukah anda, sesetengah protein soyadiproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavin yang bermanfaat malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan kimia yang digunakan semasa pemprosesan. 

D) Dan ia adalah concentrated, yang mana 850g ESP adalah diperbuat daripada 30 kg kacang soya asli. 

 

E) ESP mempunyai 22 jenis asid amino.

F) Dan merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

 
G) Protein kacang soya adalah 2x lebih tinggi daripada daging, 4x lebih tinggi daripada telur dan 12x tinggi daripada susu.

 

H)  Yang lagi bagusnya, ia rendah lemak, rendah kolestrol, rendah kalori, bebas laktosa dan mudah diserap oleh badan. Justeru, ESP sangat sesuai untuk setiap golongan tak kira tua atau muda.

 

Apakah Faedah Kepada Pengguna yang Mengamalkan ESP Secara Konsisten?

I) Buat kita kekal muda. 
Kenapa? Kerana asid amino dalam ESP membantu membina sel otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein badan, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan ESP Shaklee adalah kunci kepada keremajaan kulit. 

J) Mengandungi hormon yang berasaskan tumbuhan semulajadi. 
Kacang soya adalah tumbuhan yang kaya dengan isoflavon. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

K) Membantu memulihkan fungsi prostat lelaki. 
Genistein dalam kacang soya telah dibuktikan berupaya untuk menghalang pertumbuhan kanser dan mencegah sel kanser tersebut daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum ia bermutasi menjadi sel-sel kanser. Oleh itu, fungsi prostat & keupayaan seksual lelaki terpelihara.

L) Mencantikkan dan Menganjalkan Kulit.
ESP merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan kulit, bertindak sebagai agen anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit, mengembalikan kelembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.

M) Memulihkan Pigmentasi. 
ESP melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

N) Memberi Tenaga Segera.
ESP membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun. Oleh itu, ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

O) Membantu menguatkan memori kesan daripada pemulihan sel badan dengan protein yg cukup.

Faedah Khusus Untuk Wanita atau Ibu

P) Untuk wanita yang ingin pregnant atau plan untuk pregnant : ESP pulihara dan pelihara rahim kita. Nak jaga janin sehingga ia lahir mestilah sediakan rahim yang kukuh kan? Sebab ada di antara wanita yang mudah keguguran kerana rahimnya yang lemah. 

Q) Untuk wanita yang sedang pregnant : ESP kuatkan rahim kita dan bantu pembentukan otot bayi. Protein kan bagus untuk tumbesaran. 

R) Untuk wanita yang menyusu anak : ESP bantu banyakkan pengeluaran susu. Bila kita cukup protein, means kita cukup tenaga. Susu pun berkhasiat dan lebih pekat berkrim. Bila susu pekat dan berkrim lagi berkhasiat, bayi pun lebih cepat kenyang dan kurang meragam.

S) Untuk sesiapa yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon. Ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.

T) Untuk sesiapa yang mahu kurus : ESP membantu kita rasa kenyang dan kenyang lebih lama kerana nilai Indeks Glisemiknya yang rendah. Nafsu nak makan sokmo pun kurang. Khasiatnya yang tinggi protein membantu kita kenyang lebih lama dan tenaga pun dapat dilepaskan perlahan-lahan. 

U) Untuk sesiapa yang ingin kekal sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita. Bila semuanya cukup, haruslah boleh lawan penyakit yang datang, insyaAllah.

V) Untuk sesiapa yang nak cantik : ESP buat kulit kita jadi gebu dan lebih cerah. Nampak berseri gitu. Bila dah cantik, tak perlu la nak tepek makeup tebal-tebal kan. Natural Beauty you!

W) Untuk sesiapa yang bercadang untuk puasa : ESP bekalkan tenaga, jadi walaupun puasa kita tak rasa lemah. Lapar dan dahaga tu biasa la, itu dugaan tuhan bagi sebagai ujian. Tapi bagi ibu yang menyusu, yang hamil, tenaga mereka sangat terhad dan mereka perlukan tenaga yang lebih bagi membantu mereka menjalani kehidupan seharian. Jadi di sini, ESP boleh membantu. 

X) Bantu mempercepatkan penyembuhan luka terutamanya wanita yang baru melahirkan anak baik secara normal mahupun yang menjalani pembedahan. 

Y) Dilengkapi dengan mineral kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang bersifat keasidan. Jadi khasiat dalam ESP ni saling melengkapi gitu. Osteoporosis juga dapat dielak.

Z) Membantu merendahkan paras kolestrol. Ia juga baik untuk diabetes. Lagi-lagi ibu mengandung yang bimbang dengan masalah kencing manis ketika hamil. Mereka boleh mengambil ESP bagi membantu mengawal kencing manis.

Haa banyaknya manfaat ESP ni kan? Dari A sampai Z saya bagi seperti yang telah dijanjikan dalam awal-awal entry ini. Rugi kalau tak kenal ESP ni. Lagi rugi kalau tak cuba. Dah cuba mesti repeat order setelah merasai kesan hebatnya. Usah dengarkan kata-kata orang. Mereka mengata sebab mereka tak pernah rasa. Mereka mengata sebab mereka tak kenal. Dan mereka mengata sebab mereka tak nampak kesannya sendiri pada diri sendiri. Kalau ESP ni mampu memberi manfaat yang sangat banyak, apa ruginya mencuba kan? Nilai wang yang anda laburkan pun tentunya berbaloi dengan khasiat yang bakal anda dapat. InsyaAllah. Percayalah cakap saya, anda takkan rugi. 


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia.

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda..
Ingin dapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga istimewa?
Ingin mendapatkan tips ekslusif yang percuma?
Ingin menjana side income 2-5 angka setiap bulan hanya dari rumah?
 
Boleh hubungi,
Wan Syahida
Rakan Konsultasi Shaklee Anda
www.syahidashukri.com

Post a Comment

 
Top