0
Bismillah & Assalamualaikum semua pembaca saya yang dirahmati dan dikasihi Allah =)
 
 

Anda suka minum susu? Kalau ya, berapa gelas susu yang anda minum sehari? Jika sudah dua gelas susu sehari, pastikah anda bahawa kesemua kalsium daripada susu itu, badan anda berjaya serapkan kesemuanya?

Ok kalau tak suka minum susu, nak beralih kepada sayur-sayuran untuk sumber kalsium. Berapa banyak pinggan hidangan sayur pula yang anda makan setiap hari? Anda rasa keperluan kalsium anda mencukupi? Takkan cukup.

Baik. Mungkin anda dah rajin makan supplemen kalsium. Tapi adakah kalsium anda itu turut mengandungi Vitamin D dan juga Magnesium untuk memaksimakan penyerapan dan penggunaan kalsium?

Dan apabila umur anda semakin meningkat pula, adakah anda sedar yang keperluan kalsium anda juga turut meningkat?

Lebih-lebih lagi jika anda seorang wanita yang telah melalui fasa-fasa penting dalam kitaran hidup seorang wanita: mengalami haid setiap bulan dan setiap tahun, mengandung, melahirkan, menyusukan anak, dan kemudian ulang lagi proses-proses ini ikut bilangan anak yang dimiliki. 

Kesemua proses dan fasa ini amat menggunakan kalsium daripada tubuh badan anda. Dan keperluan ini akan meningkat seiring dengan usia dan fasa yang dilalui. 

Apabila usia semakin lanjut, sekiranya kalsium anda selama ini tidak mencukupi, mula lah tubuh badan anda menunjukkan kesan-kesannya. Antaranya termasuklah tulang menjadi rapuh, tulang belakang membongkok, gigi mudah tercabut dan akhirnya rongak, sakit-sakit lutut dan sendi, sakit pinggang dan kaki, sakit-sakit badan dan sebagainya.

Apabila usia telah tua nanti, sudah agak terlambat untuk kembali menyelamatkan anggota-anggota badan kita terutamanya kaki, sendi dan gigi yang semakin sakit, rapuh dan rongak. Tentu tak best dan tak cantik kan? 

Kaki kita nak pakai lama sampai ke tua. Kita perlukan kaki ini untuk menunaikan ibadah haji dan umrah. Kita teringin nak jalan-jalan travel satu dunia. Tapi jika kaki kita sakit, lutut kita sakit, gigi dah takde, best ke nak jalan? Hehe.

Oleh sebab itu, sayangilah ibu bapa kita dan orang-orang tua kita dengan memberikan kalsium, magnesium dan Vitamin D untuk kepentingan mereka.

KALSIUM UNTUK WARGA TUA
 
 

Kalsium adalah sejenis mineral yang sangat penting yang bukan saja diperlukan oleh tulang, malah untuk kuku, rambut dan sebagainya. 

Kenapa kalsium lebih diperlukan pada usia tua?

Di usia 0-20 tahun...kita dalam proses meninggi kan? 

Dalam tempoh ini, kalsium diperlukan untuk bantu pembesaran dan ketumpatan tulang yang maksimum ketika ini. 

Pada usia 20-30 tahun ni adalah puncak kepadatan tulang kita boleh tercapai. 

Setiap orang berbeza tau kepadatan tulangnya. Kalsium hanya boleh disimpan di dalam badan sehingga usia 30 tahun. 

Di usia 30 hingga 40 tahun, badan kita tidak mampu untuk simpan kalsium. 

Jika kita tidak mengamalkan pengambilan kalsium secukupnya, jadi kalsium dari tulang akan diambil untuk digunakan oleh badan. Sebab tu tulang boleh jadi rapuh dan kurang tumpat. 

Pada usia 50 tahun ke atas, kehilangan kalsium dari tulang semakin meningkat disebabkan faktor usia. 

Wanita makin kurang kalsium dalam badan kerana mereka alami kekurangan hormon estrogen dalam badan akibat monopaus. 

Haaa sebab inilah. Kita perlukan kalsium daripada pemakanan harian lebih-lebih lagi wanita. Dan semakin tua umur kita terutamanya selepas usia 50 tahun, hormon estrogen kita semakin berkurangan dan akan menyebabkan kalsium kita turut sama berkurang.

Sebab kita tak boleh nak hentikan sel-sel badan kita berkembang dan ambil kalsium daripada tulang kita. Badan kita nak guna kalsium. Tapi kalsium kita kurang. Dia ambil dari tulang-belulang kita. Hasilnya? Makin rapuh la tulang kita. Makin sakit. Sakit lutut, sakit sendi, sakit pinggang, membongkok dan juga gigi makin rongak.

 

OSTEOPOROSIS DAN WANITA

Bagi wanita, jika seseorang wanita berusia 50 tahun ke atas dapat meningkatkan hormon estrogen dalam badan, ia boleh mencegah berlakunya osteoporosis berlaku walau ia kekurangan kalsium. 

Dengan gabungan antara kalsium dan suplimen pencegahan daripada turunnya hormon estrogen ini, maka akan lebih baiklah kesannya. 

BAGAIMANA OSTEMATRIX BOLEH MEMBANTU ?

 

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

OsteMatrix Membekalkan:

-1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi

-400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya

-400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

-Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet. Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.


KENAPA OSTEMATRIX PIL KALSIUM TERBAIK?

Ini kerana Ostematrix Shaklee formulanya unik. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, magnesium dan boron. 

Semua nutrien di atas sangat perlu dalam suatu tablet kalsium bagi memastikan penyerapannya 99% dalam badan kita, dan menghalang endapan sesetengah mineral. 

Selain daripada faktor penyerapan, faktor memadatkan tulang juga penting. Bayangkan kalsium sebagai batu-bata dalam proses pembinaan tulang-temulang yang kuat dan sihat. Batu-bata ini akan lebih kuat dan lebih seimbang jika digabungkan bersama mortar. Mortar mengandungi vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.

Dengan gabungan nutrisi ini, kalsium mendapat sokongan yang diperlukan untuk membina tulang yang kuat ketika anda muda serta meminimumkan kereputan tulang ketika anda tua.

Kebanyakkan kalsium di pasaran tidak menepati kandungan di atas, sebab itulah kenapa, bila anda mengambil Ostematrix shaklee, anda akan dapat merasa kesan yang sangat cepat dan menakjubkan! 


APAKAH LAGI MANFAAT OSTEMATRIX?

  • Menguatkan tulang, kuku, gigi dan sistem saraf. 
  • Ia juga boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah
  • Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis. 
  • Mengurangkan stress, di mana OsteMatrix membantu mengimbangi tekanan darah, menenangkan saraf, menggalakkan tidur lena dan membantu mood swing serta sakit kepala. 
  • Mengurangkan masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak, ia akan meringankan sakit semasa waktu haid dan membantu pembuangan air kecil. 
  • Membantu mengurangkan hiperaktiviti perut dan masalah gastrik
  • Membantu atlet sukan, membekalkan kalsium dan mineral penting dalam tubuh. Justeru, pergerakan dan aktiviti lasak dapat dilakukan dengan selesa dan mudah.

Jadi, sangat menarik dan penting kan Ostematrix ni? Jom dapatkan Ostematrix anda hari ini!

Boleh hubungi nombor di bawah untuk kami bantu anda..
Ingin dapatkan suplimen untuk anda dan keluarga dengan harga istimewa?
Ingin mendapatkan tips ekslusif yang percuma?
Ingin menjana side income 2-5 angka setiap bulan hanya dari rumah?
 
Boleh hubungi,
Wan Syahida
Pengedar Shaklee Sah Anda

Post a Comment

 
Top