0
Teks : Wan Syahida Kahar

Bismillah. Assalamualaikum. Semoga semua pembaca saya berada dalam keadaan sihat dan di dalam lindungan rahmat Allah selalu :)

Sedar tak sedar, dah nak masuk 10 bulan saya menyusukan Ameer. Alhamdulillah atas rezeki yang Allah kurniakan, iaitu kesihatan dan kemampuan untuk terus menyusukan dengan susu badan saya sendiri. Saya yakin, setiap ibu yang bergelar muslimah tentu bercita-cita untuk menyusukan anak mereka dengan sesempurna mungkin selama 2 tahun. Seandainya tidak berjaya, bersyukurlah atas kesempatan yang pernah ada. Walau bagaimanapun, kita perlu berikhtiar untuk pastikan yang tubuh badan kita sentiasa sihat dan cergas supaya susu badan dapat dihasilkan dengan baik. Pastikan juga kita, si ibu, memakan makanan yang berkhasiat dan penuh nutrisi supaya susu badan yang kita hasilkan sentiasa berkualiti dan penuh nutrisi untuk anak yang kita susukan. Segala peraturan supply and demand perlu dipatuhi. Minum air dengan banyak dan sentiasa berfikiran positif yang susu kita sentiasa ada dan mencukupi untuk bayi kita.

Bagi anda yang turut menyusu seperti saya, saya amat mengesyorkan supaya anda juga sentiasa mengamalkan vitamin dan supplemen tambahan supaya penyusuan anda dapat berjalan dengan lancar dan berjaya. Tubuh badan perlu dipastikan sihat, cergas dan bertenaga supaya kita pun tak mudah lesu, fikiran dan badan tak stress dan dalaman kita pun tip top. Barulah susu kita meriah, kita pun happy dan anak pun happy bila susu mencukupi. Saya dah pernah lalui fasa susu badan drop masa kerja dulu. Sedih bila pam, susu tak banyak. Susu yang saya dapat setiap hari pun kais hari semalam habis hari ni aje selalu bila saya bekalkan kepada anak. 

Yang pasti, vitamin-vitamin asas ni bukannya untuk membanyakkan susu, tapi untuk mencukupkan nutrisi ibu yang tidak mampu untuk makan secara berkhasiat dan seimbang setiap hari. Jadi vitamin dan supplemen ini boleh membantu membekalkan apa yang tak cukup kepada tubuh badan ibu dan memberikan tenaga yang berpanjangan kepada ibu. Bila badan ibu bertenaga, tubuh badan sihat, barulah badan kita berupaya menghasilkan banyak susu. Segala khasiat dan pemakanan ibu juga akan mempengaruhi kualiti susu ibu dan akan disalurkan kepada bayi melalui susu ibu.

Bagaimanakah Set Menyusu Shaklee Membantu Ibu-ibu Yang Menyusukan Bayi?



Vita-Lea 
Adalah yang terpenting untuk anda dan bayi kerana ia mempunyai nutrisi lengkap bagi memastikan kesihatan yang sempurna dari segala aspek kesihatan. 

B-Complex 
Amat penting untuk memastikan perkembangan saraf yg sempurna untuk bayi anda, di samping memastikan kesihatan mata, mulut dan kulit anda serta bayi. Selain itu, ia membantu penghasilan tenaga dan darah. 

Vitamin C 
Penting untuk mengoptimumkan imun sistem anda dan bayi, di samping itu ia membantu dlm penghasilan kolagen. bagus untuk kulit yg cantik dan sihat.

ESP 
Mengandungi Isoflavone yang bertindak seperti hormon estrogen, membantu dlm meningkatkan penghasilan susu. Di sampiong itu Isoflavone melambatkan, membantu melembap, menggebu dan menganjalkan kulit dan payudara. Di samping itu soya menggandungi protein yg tinggi utk bayi anda. 

Alfalfa Complex 
Telah digunakan sekian lama secara tradisi oleh para ibu untuk meningkatkan penghasilan susu. Di samping itu Alfalfa bagus untuk kesihatan buah pinggang dan merendahkan kandungan kolestrol. 

Ostematrix (Kalsium) 
Ianya sangat penting untuk memasitkan gigi dan tulang anda. Susu yang anda berikan kepada bayi mengandungi kalsium yang tinggi, jika anda tidak mengambil kalsium yg cukup, kalsium dari tulang anda akan diserap bagi menghasilkan susu. Lama kelamaan terutamanya ibu yang mempunyai anak ramai, tulang anda akan rapuh, gigi rongak, belakang membongkok. Oleh itu, pastikan anda mengambil kalsium yang cukup.

Anda juga boleh memilih set yang lebih bajet mengikut kemampuan anda :


Bagi konsultasi seterusnya anda boleh terus menghubungi saya sebagai pengedar Shaklee anda ;-).

Atau ingin menjadi ahli Shaklee terus untuk menikmati harga ahli yang jauh lebih menjimatkan?
Seorang pengedar Shaklee perlu bantu daftarkan anda. Anda hanya perlu membayar yuran keahlian pendaftaran sebanyak RM75 seumur hidup (RM65 + RM10 untuk kos penghantaran membership kit). Jadi, hubungi saya terus untuk saya bantu daftarkan keahlian anda untuk seumur hidup. Saya sedia membantu :-).

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjaga pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:

KONSULTASI PERCUMA
HARGA ISTIMEWA dan
PELUANG BISNES bersama SHAKLEE !!
Wan Syahida
Shaklee ID: 1143254
012-6753078 (SMS/Whatsapp)

Post a Comment

 
Top